Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Using IT for Business Process Support
Dragula, Peter ; Hrnčířová, Ludmila (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
The area of small and medium enterprises (SMEs) is an important factor, in which many see a promise of improvement of the economic situation. It is a well-founded request, and as shown in many advanced economies, this segment is an important part of economy. My thesis involves one of these situations, where a starting entrepreneur, with low capital investments, is looking for ways how to achieve his market goals and how to support business processes with the help of information technology (IT). The IT supported business model here, will be a model, where the main distribution channels are realized with help of IT technologies. With this distribution channel relates the use of social network services as a marketing tool enabling a development of a company and an effective but not capital-intensive tool designed to realize the business targets.
Externí komunikace malých podniků na příkladu Velvet Bakery Prague
Severová, Daniela ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
ZÁVĚR Ucelená a komplexní komunikace, která je v souladu s hodnotami podniku, hraje klíčovou roli ve fungování každé společnosti. Cílem této bakalářské práce, který jsem zmiňovala v jejím úvodu, bylo kriticky a obsahově zanalyzovat hlavní kanály komunikace společnosti Velvet Bakery Prague a přijít s možnými návrhy na jejich zefektivnění. Jak se ukázalo, společnost Velvet Bakery Prague je zvyklá komunikovat spíše intuitivně bez způsobilosti nahlížet na komunikační mix souhrnně a strategicky. Přesto, že je společnost schopna správně zasáhnout svou cílovou skupinu, má nedostatky ve využívání plné šíře možností, které jednotlivé komunikační nástroje nabízejí. Díky detailní analýze dílčích komunikačních kanálů společnosti Velvet Bakery Prague byly zjištěny jisté trendy, ze kterých vzešla doporučení pro budoucí komunikaci. Byly objeveny rezervy v oblasti získávání zpětné vazby od návštěvníků eventů, které majitelky se svým podnikem navštěvují nebo absence kontaktní databáze s údaji zákazníků, kteří u společnosti již nakoupili. Využití přímého marketingu může pro firmu znamenat další příležitost, jak méně nákladnou cestou zasáhnout další potenciální zákazníky a přimět je k objednávce sladkostí. S dynamicky rostoucím trendem sociálních sítí je na místě, aby společnost začala s opětovnou komunikací na těchto...
Strategické řízení v malých podnicích v oblasti služeb
MAŘÍKOVÁ, Monika
Cílem disertační práce bylo specifikovat a vymezit strategické řízení v malých podnicích v oblasti sluţeb. Na základě zjištěných informací stanovit úroveň strategického řízení u malých podniků poskytujících služby a navrhnout pro ně obecný model strategického řízení. Pro splnění cíle byla využita metoda dotazníkového šetření doplněná polostrukturovanými rozhovory se zástupci vedení podniků, využity statistické metody i kontextová analýza. Pro stanovení úrovně strategického řízení byl vytvořen složený ukazatel úrovně zavedení strategického řízení dle vybraných charakteristik strategického řízení (LSM) zjištěných na základě studia literatury. Podniky byly na základě získaných bodů rozděleny do třech skupin a to: podniky strategicky řízené, částečně strategicky řízené a podniky strategicky neřízené. Dále byl ukazatel LSM zachycen ve vztahu k právní formě podnikání, zaměření podniku (oblast působení) a velikosti podniku (počtu zaměstnanců). Z výsledků výzkumu vyplývá, že úroveň strategického řízení v podniku závisí na velikosti podniku (počtu zaměstnanců), není závislá na podnikatelské činnosti a právní formě podnikání. Přidanou hodnotou k vytvořenému modelu je "check list", který slouží podnikatelům jako jednoduché vodítko při implementaci strategického řízení.
Komunikační bariéry u personálu v malé firmě
Do, Daniel ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat pracovní prostředí dvou malých firem zabývajících se rozvozem jídel, u kterých se budou zkoumat komunikační dovednosti personálu s nižším a středním vzděláním. Výzkum je zaměřen na zaměstnance i manažery, aby zhodnotili své pohledy na možné neefektivní sdělování informací vyskytující se na pracovištích. Pro získání dat bude využita metoda pozorování a dotazování za pomocí dotazníku pro podřízené pracovníky a polostrukturovaný rozhovor pro vedení. Na závěr se vyhodnotí obě pracovní prostředí a navrhnou se opatření pro optimalizaci vnitropodnikové komunikace.
Economic Efficiency, Competition and Equilibrium in Heterogeneous Production
Průša, Jan ; Benáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Pertold-Gebicka, Barbara (oponent) ; Klein, Peter G. (oponent) ; Daraio, Cinzia (oponent)
Tato dizertační práce propojuje dva proudy literatury o efektivnosti. Jak popisujeme v první části práce, teorie efektivnosti se většinou zaměřuje na rovnovážný stav a drobné odchylky od rovnováhy. Naopak empirické studie dokládají velké výkyvy v efektivnosti, které se vyskytují v reálných ekonomikách. Popisujeme dva teoretické koncepty jako hlavní příčiny ve výkyvech výkonnosti firem. Za prvé, efektivnost je odvozena od ekonomické soutěže a je ze své povahy dynamická. Je- likož se výroba odehrává v čase, výrobní procesy se musí neustále přizpůsobovat měnícím se podmínkám nabídky a poptávky. Takové změny se provádí v podmínkách nejistoty, a to přímo vyvolává pravidelnou neefektivnost. Znamená to také, že nerovnovážné stavy jsou běžné spíše než vzácné. Za druhé, standardní modely většinou považují ceny za vnější parametr (mimo zkoumaný systém), aby mohly oddělit technickou a alokativní část efek- tivnosti z celkové ekonomické efektivnosti. Ukazujeme, že v praxi tento předpoklad velmi pravděpodobně selhává vzhledem k velké nesourodosti analyzovaných jednotek vstupů a výstupů. Detailně se věnujeme významu nesourodosti v modelech efektivnosti, především pak nesourodosti kapitálu. Jako výsledek ukazujeme, jak různé kombinace nesourodých kapitálových statků vedou k dalším...
Using IT for Business Process Support
Dragula, Peter ; Hrnčířová, Ludmila (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
The area of small and medium enterprises (SMEs) is an important factor, in which many see a promise of improvement of the economic situation. It is a well-founded request, and as shown in many advanced economies, this segment is an important part of economy. My thesis involves one of these situations, where a starting entrepreneur, with low capital investments, is looking for ways how to achieve his market goals and how to support business processes with the help of information technology (IT). The IT supported business model here, will be a model, where the main distribution channels are realized with help of IT technologies. With this distribution channel relates the use of social network services as a marketing tool enabling a development of a company and an effective but not capital-intensive tool designed to realize the business targets.
Využití metod Competitive Intelligence pro společnost Intergraph s.r.o.
Kuznetsova, Kristina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím metod Competitive Intelligence pro vybranou IT firmu. Hlavním cílem této práce je využití konkurenčního zpravodajství v rámci provedení analýzy firmy a charakteristika firemního konkurenčního prostředí. Dalším cílem je identifikovat vhodné informační zdroje pro získání informací o vnějším prostředí podniku a nástroje pro jejich monitorování. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a věnuje se charakteristice konkurenčního zpravodajství a popisu zpravodajského cyklu včetně jeho jednotlivých fází. Dále je uvedena kategorizace informačních zdrojů a jsou popsány nástroje pro sběr a analýzu informací na internetu. Součástí teoretické části je kapitola, která se věnuje problematice CI v malých a středních společnostech. Praktická část této práce se zabývá navržením systému konkurenčního zpravodajství pro konkrétní firmu. První část zahrnuje zhodnocení aktuální situace ICT sektoru. Další kapitola obsahuje vhodné informační zdroje pro sledování a monitorování informací. Součástí navrhovaného řešení je i návrh profilu pracovníka odpovědného za výkon činností CI. Přínos práce v obecné rovině spočívá v praktické ukázce možnosti využití metod CI v malém podniku. Z praktické stránky je přínosem především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které jsou z nich vyvozeny.
Kreativní účetnictví malých podniků
Hübnerová, Eva ; Procházka, David (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá kreativním účetnictvím malých podniků v podmínkách české účetní praxe. Přirozenou snahou podniků je minimalizovat daňovou povinnost, proto jsou v diplomové práci jednotlivé techniky kreativního účetnictví členěny dle toho, zda snahou podniku je manipulovat s účetními údaji z daňových či nedaňových důvodů. Teoretický popis technik snižující daňovou povinnost je doplněn případy z vybraných nálezů z kontrol finančních úřadů. Následně jsou v práci popsány techniky, které zvyšují hospodářský výsledek. Jednotlivé techniky a jejich vliv na vypovídající schopnost účetních výkazů jsou vysvětleny na praktických příkladech. V závěru práce jsou navrženy možná řešení zamezení kreativního účetnictví.
Správa dat a informací v malé a střední firmě
Chrbolková, Markéta ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Hašek, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o řízení podnikové informatiky v malé firmě. Hlavním cílem práce je vytvoření srozumitelného postupu pro řídící pracovníky malých firem k budování a správě informačního systému malé společnosti. V první části je práce zaměřena na teoretická východiska. Jsou zde definovány základní pojmy práce a především analýza současných metodik budování a řízení podnikových systémů. Druhá část práce se skládá z představení konkrétního podniku, a na základě praktických zkušeností a zejména znalostí nabytých při studiu a z odborné literatury je u této společnosti navrženo řešení podnikového systému. Na závěr práce je provedeno multikriteriální hodnocení variant a ekonomická analýza k ověření využitelnosti.
Malé podniky v ekonomice a jejich financování
Zemplinerová, Alena
Studie analyzuje pozici a strukturu malých a středních podniků v české ekonomice. Zabývá se vývojem a bariérami růstu SME a diskutuje politiku na podporu SME a jejich financování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.